XV Щорічний аналітичний форум «Фармапогляд-2020»

13-14 лютого у «Mercure Kyiv Congress Centre» відбувся XV Щорічний аналітичний форум «Фармапогляд-2020».

Модераторами заходу виступили Володимир Ігнатов, виконавчий директор «AIPM Ukraine», голова представництва компанії «Іпсен Фарма» в Україні, Білорусі та Молдові, Ігор Крячок, директор компанії «МОРІОН», та Сергій Орлик, експерт фармацевтичного ринку.

Участь у дискусії з приводу бізнес-очікувань на 2020 рік, інвестиційної привабливості, а також викликів для гравців фармринку прийняли Євгеній Заїка, генеральний директор в Україні і СНД компанії «Acino», Кшиштоф Седлецкі, партнер компанії «ABSC», Віталій Гордієнко, голова представництва «AbbVie Biopharmaceuticals» в Україні, Дмитро Судак, керівник безрецептурного підрозділу «Тева Україна», та Георгій Вікторов, голова представництва компанії «Abbott Laboratories» в Україні.

Експертною думкою з висоти власного досвіду поділилися Денис Голубчиков, директор ТОВ «ФЗ «Біофарма», та Борис Лабенський, директор компанії «Стада Україна».

На фоні стрімкого зростання частки дієтичних добавок на фармринку України цей сегмент є досить привабливим для інвестування. Бачення нових можливостей у сфері контрактного виробництва цих продуктів представив Павло Лукашевич, генеральний директор компанії «Астрафарм»

В інвест-дискусії участь взяли Ігор Лукашенко, голова ГС «Асоціація відповідальних виробників дієтичних добавок», Антон Авринський, директор проєкту Liki24.com, Михайло Віріч, директор департаменту CRM&BI компанії «Proxima Research».

Як відомо, з 1 квітня 2020 р. фінансування місцевих бюджетів за рахунок медичної субвенції припиняється і, як очікується, в повному обсязі запрацює Програма медичних гарантій (перелік та обсяг медичних послуг та ліків, які гарантуються населенню та оплачуються з державного бюджету на основі єдиних національних тарифів).

На фінансування урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» у 2020 р. виділено 2,1 млрд грн, що вдвічі більше, ніж у 2019 р. Ще 1,2 млрд грн виділено на лікування інсулінозалежного та нецукрового діабету. Реімбурсація інсулінів під управлінням Національної служби здоров’я України (НСЗУ) здійснюватиметься з 1 жовтня 2020 р. У планах щодо розширення програми — препарати для лікування пацієнтів після інсульту, а також після інфаркту в амбулаторних умовах.

Варто зазначити, що наказом МОЗ України від 13.02.2020 р. № 316 затверджено Реєстр лікарських засобів, які підлягають реімбурсації, станом на 7 лютого 2020 р. (див. с. 12–14). Реєстр містить 257 позицій лікарських засобів, з яких 73 — препарати, вартість яких відшкодовується повністю. Як і раніше, аптекам та аптечним пунктам дозволятиметься протягом 30 календарних днів завершити реалізацію закуплених до 13.02.2020 р. лікарських засобів, які підлягають реімбурсації, відповідно до цін та в порядку, що діяли до дати затвердження МОЗ оновленого Реєстру.

Також очікується, що у 2020 р. ДП «Медичні закупівлі України» візьме на себе функцію закупівельника. У той же час можливість закупівлі через міжнародні організації залишається до 2022 р. Очікується, що це підприємство освоюватиме такі напрямки, як централізовані закупівлі ліків та медичних виробів, закупівлі в межах спеціальних регіональних режимів, надання закупівельних послуг для регіональних замовників, а також підтримка МОЗ України в адмініструванні закупівель через міжнародні організації.

В обговоренні регуляторних змін взяли участь Микола Орлов, партнер ЮК «ОМП», Дмитро Алешко, партнер ЮК «Правовий альянс», Олександр Комаріда, генеральний директор Фармацевтичного директорату МОЗ України, Арсен Жумаділов, генеральний директор ДП «Медичні закупівлі України», Ірина Ліштаба, експерт з реімбурсації відділу роботи з аптеками НСЗУ, Олександр Юсупов, заступник директора департаменту — начальник відділу контролю дотримання Ліцензійних умов з імпорту лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. До дискусії приєдналися Наталя Цимбалюк, генеральний директор страхової організації «Smart ISP», Павло Харчик, президент Асоціації «Оператори ринку медичних виробів», директор ТОВ «Калина медична виробнича компанія», Володимир Руденко, директор ГС «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ), та В. Ігнатов.

Також велись обговорення ключових трендів промоційної активності в Україні. Учасники блоку детально розібрали різні канали просування та відзначили, що наразі мультиканальний маркетинг (МСМ) — ключовий тренд просування препаратів. При цьому учасники зробили акцент на активному розвитку digital-каналів промоції та засобів віддаленої комунікації. У той же час традиційні канали комунікації не втрачають актуальності.

В обговоренні питань промоції та маркетингу взяли участь Сергій Орлик, екcперт фармацевтичного ринку, Інна Ягнюк, керівник проєкту промоційної активності компанії «Проксіма Ресерч», Сергій Ільницький, директор тренінгового агентства «Малес», Марина Костроміна, директор підрозділів медіа- та інтернет-досліджень Kantar TNS, Артур Ротарь, керівник регіональної служби КАМ компанії «Проксіма Рисерч», Анна Ніколаєва, медіадиректор Havas Digital Kyiv, Андрій Партика, директор компанії «Оушен Медіа». Ігор Огороднійчук, партнер ЮК «ОМП», представив промотенденції 2020 р. з юридичної точки зору.