Щодо регулювання реклами лікарських засобів

Даним зверненням Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників AIPM Ukraine (далі – Асоціація) висловлює позицію компаній-членів щодо пропозиції МОЗ України посилити регулювання у сфері реклами лікарських засобів з метою виконання положень коаліційної угоди Верховної Ради України.

Відстоюючи принципи відповідальної реклами та етичного просування лікарських засобів, що ґрунтуються на провідному світовому та європейському досвіді, ми переконані, що на сьогодні, регулювання у сфері реклами лікарських засобів є достатнім та відповідає європейським правилам. Основні вимоги та принципи до реклами лікарських засобів визначаються Законом України Про лікарські засоби та Законом України Про рекламу, до яких 20.12.2011 р. були внесені зміни Законом «Про внесення змін до деяких законів України у сфері охорони здоров’я щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок». Останні нововведення запровадили ряд суттєвих обмежень щодо можливості здійснювати рекламу лікарських засобів. Нагадаємо, що відповідно до чинного законодавства реклама лікарських засобів, які відпускаються за рецептом лікаря (далі – Rx препаратів) – заборонена, а реклама безрецептурних ліків (далі – OTC препаратів) значно обмежується, а в ряді випадків і забороняється. Перелік критеріїв для визначення безрецептурних лікарських засобів, рекламування яких заборонено затверджені Наказом МОЗ Про деякі питання заборони рекламування лікарських засобів №422 від 06.06.2012 р. Дані критерії розроблялись на основі практики європейських країн.

Повний текст позиції доступний за посиланням.