Позиція AIPM Ukraine щодо відтермінування запровадження реферування цін на лікарські засоби та його подальшого доопрацювання

27022014_141

Даним документом Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників AIPM Ukraine висловлює бачення компаній-членів щодо ситуації в сфері запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби та відшкодування їх вартості, визначених постановами КМУ №862 та 863 від 09.11.2016.

Асоціація вітає рішення Кабінету Міністрів України про відтермінування введення державного регулювання цін на лікарські засоби до 1 квітня 2017 року та залучення професійної спільноти до процесу його подальшого доопрацювання.

Як раніше неодноразово наголошувалося, зазначені нормативно-правові акти містять цілий ряд протирічить та колізій у регулюванні цього надважливого питання та не дозволяють досягти мети Уряду України щодо надання допомоги визначеним категоріям пацієнтів, їх залишення у нинішній редакції може призвести до непередбачуваних наслідків, через недосконале регулювання щодо цін, націнок на препарати, вартість яких буде відшкодовуватись в рамках запровадження проекту, та відсутність будь-якої визначеності щодо препаратів, які, у зв’язку із рівнем ціни, не будуть включені до системи відшкодування.

Ще раз підкреслюємо, що представники фармацевтичної галузі підтримують політику Уряду, направлену на покращення доступу громадян України до якісних і ефективних лікарських засобів, що забезпечується запровадженням системи відшкодування (реімбурсації) вартості лікарських засобів.

В ході опрацювання змін до зазначених нормативних актів, з метою врівноваженого забезпечення потреб соціально незахищених верств населення та вимог ринкової економіки, конкуренції, необхідно врахувати принципові пропозиції професійної спільноти, а саме:

  • Реферування цін здійснювати по SKU (Stock Keeping Unit – ідентифікатор товарної позиції лікарського засобу за торговою назвою, формою випуску, дозуванням та розміром упаковки). В обраних 5 референтних для України країнах реферування цін здійснюється саме по SKU, що забезпечує фармацевтичну, біологічну і терапевтичну еквівалентність препаратів, що реферуються.
  • Для забезпечення здорової конкуренції на фармацевтичному ринку України, державне регулювання цін необхідно поширити лише на ті лікарські засоби з Переліку 21 МНН, що закуповуються за кошти державного бюджету та ті, які за рішенням виробника добровільно включені в програму реімбурсації. Усі інші лікарські засоби можуть продаватись на вільному ринку, навіть якщо їх ціна перевищує граничну оптово-відпускну ціну. Такий підхід дозволить знизити витрати держави на охорону здоров’я, сприятиме зниженню цін та убезпечить від дефіциту препаратів на ринку.
  • Підтримка держави у забезпеченні доступу до вартісних лікарських засобів, які відносяться до переліку 21 МНН і є надзвичайно важливими для життя пацієнтів України, шляхом часткового фінансування їх придбання за кошти державного бюджету, наприклад, відшкодування частки в межах граничної оптово-відпускної ціни, та покриття негативної різниці у вартості за рахунок самих пацієнтів (всесвітня практика з co-payment).

Враховуючи викладене, AIPM Ukraine наголошує на своїй готовності взяти участь у професійному діалозі, який забезпечить врегулювання виниклих проблемних питань та дозволить запобігти негативним наслідкам для фармацевтичної галузі, пацієнтів та держави в цілому.