18 липня 2017 року відбувся круглий стіл: “Майбутнє договорів дистрибуції на фармринку в світлі прийняття типових вимог до вертикальних узгоджених дій”

206_7

В ході заходу були обговорені основні положення проекту, завдання якого – більш детально врегулювати спірні питання, пов’язані з порушенням конкурентного законодавства в рамках вертикальних узгоджених дій.

Організаторами заходу виступили ЮК «Правовий Альянс» та AIPM Ukraine. Участь прийняли представники фармацевтичних компаній, профільних асоціацій та ЗМІ.

Як відомо, 30 червня 2017 року для публічного обговорення на сайті Антимонопольного комітету України був опублікований проект розпорядження АМКУ «Про затвердження Типових вимог до вертикальних узгоджених дій суб’єктів господарювання щодо поставок і використання товарів».

Проект Типових вимог представляє собою імплементацію європейських регуляторних актів у цій сфері (Регламент Комісії (ЄС) № 330/2010 від 20 квітня 2010 р.), у зв’язку з чим внесення до нього істотних змін не очікується. Представники АМКУ підкреслюють розповсюдження їх дій на всі ринки економіки, без яких-небудь конкретних особливостей.

На думку асоційованого партнера ЮК “Правової Альянс” Андрія Горбатенко, представлені Антимонопольним комітетом України Типові вимоги “практично неможливо застосувати до фармацевтичного ринку України”.

Учасники круглого столу відзначили, що переважна більшість договорів про дистрибуцію на фармацевтичному ринку не будуть відповідати критерію, який пов’язаний з частками на ринку, у зв’язку з тим, що ринок дистрибуції лікарських засобів характеризується високою концентрацією, зокрема, на ньому діють два дистриб’ютора, частки кожного з них перевищують 30%.

Шанси відповідати критерію, який пов’язаний з частками на ринках, стають ще меншими завдяки підходу, який застосовує АМКУ для визначення товарних границь ринку лікарських засобів. Відповідно до даного підходу окремі ринки формують лікарські засоби з однаковою діючою речовиною, дозуванням і лікарською формою. Даний підхід істотно звужує ринки та, відповідно, збільшує частки їх учасників.

В зв’язку з цим, відповідно до ст.10 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», для таких договорів необхідним буде отримання дозволів АМКУ, однак їх кількість викликає сумніви в можливості АМКУ всі їх опрацювати і дати відповідні заключення.

Також звертається увага, що в Європейському союзі, в ході застосування подібного регулювання, антимонопольними органами враховується специфіка конкретних ринків, шляхом прийняття та застосування «Guidelines», що є доцільним для України.