МОЗ України наполягає на посиленні контролю реклами лікарських засобів

26 серпня відбулося засідання робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо рекламування лікарських засобів під головуванням Першого заступника Міністра охорони здоров’я України Олександри Павленко.

Серед питань, які розглядалися на засіданні, – міжнародний досвід регулювання рекламування лікарських засобів, нормативно-правові засади регулювання реклами лікарських засобів в Україні, пропозиції щодо удосконалення законодавства у цій сфері.

Учасниками засідання було обговорено загальний вектор роботи групи – посилення контролю реклами лікарських засобів, розглянуто запропоновані членами робочої групи проекти нормативно-правових документів, зокрема, змін до критеріїв, що застосовуються при визначенні лікарських засобів, рекламування яких заборонено, пропозиції до порядку розгляду справи щодо порушення законодавства про рекламу лікарських засобів.

Перший заступник Міністра Олександра Павленко наголосила на необхідності посилення контролю за рекламою лікарських засобів в Україні.

«Ми маємо удосконалити нормативно-правову базу стосовно рекламування лікарських засобів, внести необхідні зміни на законодавчому рівні, посилити контроль за рекламуванням безрецептурних лікарських засобів. Головне на сьогодні визначитися з тим, хто та за якими критеріями має контролювати рекламу безрецептурних лікарських засобів, оскільки останнім часом збільшилося засилля реклами, яка вводить в оману споживача», – підкреслила Олександра Павленко.

Робочу групу з питань удосконалення законодавства щодо рекламування лікарських засобів було створено наказом МОЗ України від 24 липня 2015 р. № 467. Головою робочої групи призначено Першого заступника Міністра охорони здоров’я Олександру Павленко. Робоча група була створена задля вироблення механізму, що захистить споживача рекламної продукції та лікарських засобів, але в той же час врахує інтереси фармгалузі.

До робочої групи також увійшли народний депутат України Вікторія Пташник, фахівці ДЕЦ, Держлікслужби України, представники громадських організацій та профільних асоціацій (за згодою). Також до діяльності робочої групи залучено за згодою представників Антимонопольного комітету України, Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів та ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), представників Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Нагадаємо, що нормами пп. 4.4 розділу XVI «Реформа системи охорони здоров’я» Коаліційної угоди передбачено заборонити рекламу лікарських засобів. Щодо можливих наслідків запровадження такої норми своє негативне ставлення висловили провідні об’єднання у галузі медіа, фармацевтичні виробники та низка медичних асоціацій.

За матеріалами www.moz.gov.ua